1397/12/15 در ساعت 18:41:00

هشت عاملی که باعث از بین رفتن فواید قهوه می‌شود

مطمئنا، آماده کردن دانه‌های قهوه به تلاش بیشتری نیاز دارد چون باید خودتان آنها را آسیاب کنید.

هشت عاملی که باعث از بین رفتن فواید قهوه می‌شود

هشت عاملی که باعث از بین رفتن فواید قهوه می‌شود

هشت عاملی که باعث از بین رفتن فواید قهوه می‌شود

1. قهوه آسیاب شده می‌خرید

مطمئنا، آماده کردن دانه‌های قهوه به تلاش بیشتری نیاز دارد چون باید خودتان آنها را آسیاب کنید. اما تحقیقات منتشر شده در نشریه شیمی مواد غذایی نشان می‌دهد که قهوه آسیاب شده رادیکال‌های آزاد بیشتری دارد که می‌تواند موجب استرس‌های اکسیداتیو و التهاب در بدن شود.

قهوه آسیاب شده
قهوه آسیاب شده

2. قهوه را در همان کیسه اصلی‌اش نگه می‌دارید

بهتر است دانه‌های قهوه را در ظروف در بسته نگه دارید و از کیسه خودش استفاده نکنید. براساس مطالعات انجام شده، سطح رادیکال‌های آزاد در حالتی که قهوه را درمعرض هوا قرار می‌دهید، افزایش می‌یابد و زمانی که این اتفاق می‌افتد، بیشتر آنتی‌اکسیدان‌های قهوه جهت خنثی کردن این اثر از بین می‌روند، درنتیجه آنتی‌اکسیدان کمتری وارد بدن می‌شود.

»»» فروشگاه آنلاین فروش “انواع قهوه” و مواد مصرفی کافی شاپ کلیک کنید … 

3. زیاد قهوه می‌نوشید

هیچ چیزی زیادش خوب نیست. به‌طور کلی، مزایای سلامت قهوه از فنجان پنجم یا هشتم به بعد کاهش می‌یابد. نوشیدن قهوه زیاد نه تنها مزیتی ندارد، بلکه برای افرادی که مشکل فشار خون بالا، دیابت، اضطراب و بیماری ریفلاکس معده به مری دارند، خطرناک است.

4. صبح زود قهوه می‌نوشید

نوشیدن قهوه در ساعت۷ صبح کمکی به افزایش سطح انرژی شما نمی‌کند، چون در ساعات اولیه بیداری، هورمون استرس، یعنی کورتیزول، در بالاترین سطح خود قرار دارد و انرژی طبیعی شما را خودبه‌خود افزایش می‌دهد.

»»» فروشگاه اینترنتی فروش “انواع قهوه” و مواد مصرفی کافی شاپ کلیک کنید … 

بسیاری از کارشناسان معتقدند که بهترین زمان برای نوشیدن اولین قهوه بین ساعات ۱۰صبح تا ۱۲ظهر است؛ به این ترتیب، می‌توانید از مزایای قهوه حداکثر بهره را ببرید.

5. تصور می‌کنید قهوه بو داده سیاه آنتی‌اکسیدان بیشتری دارد

قهوه را طوری درست کنید که باب میل‌تان باشد و به فرضیات موجود مبنی بر وجود آنتی‌اکسیدان بیشتر در یک نوع خاص از بو دادن توجه نکنید. تحقیقات مرتبط با بهترین نوع بو دادن قهوه هنوز در مراحل اولیه به سر می‌برد و معلوم نیست کدام یک بهتر است.

6. قهوه بو داده روشن‌تری می‌نوشید تا کافئین کمتری مصرف کنید

دوست نداریم تصور شما را بر هم بزنیم، اما این کاری که انجام می‌دهید دقیقا نتیجه عکس دارد. در واقع، یک فنجان قهوه بو داده با رنگ روشن‌تر، کافئین بیشتری به شما می‌رساند، هرقدر قهوه را بیشتر بو بدهید، کافئین کمتری می‌گیرید. اگر به کافئین حساس هستید، بهتر است قهوه بو داده فرانسوی را انتخاب کنید.

نگهداری از دانه قهوه

۷. فنجان قهوه‌تان را خیلی شیرین می‌کنید

یکی از بهترین مزایای قهوه این است که باعث ثبات سطح قند خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دو می‌شود. این مزیت به آنتی‌اکسیدان‌های موجود در قهوه مرتبط است. شیرین کردن قهوه خوب است، اما تبدیل قهوه به یک دسر کار خوبی نیست.

»»» فروشگاه اینترنتی فروش “انواع قهوه” و مواد مصرفی کافی شاپ کلیک کنید … 

مطالعات نشان می‌دهد که مصرف متعادل شکر به همراه قهوه خللی در کاهش خطر ابتلا به دیابت ایجاد نمی‌کند. درواقع، مقدار مصرف شکر اهمیت زیادی دارد.

۸. نوشیدن یک فنجان قهوه برای شما خیلی زمان می‌برد

شاید برای شما هم پیش آمده باشد؛ یک فنجان قهوه می‌ریزید، چند جرعه می‌نوشید و آن را در گوشه‌ای رها می‌کنید و پس از مدتی فراموش می‌کنید فنجان را کجا گذاشته بودید. این کار باعث افزایش سطح اسیدیته قهوه می‌شود. این مسئله خطر چندانی ندارد، اما اسید اضافی ممکن است باعث خطر ابتلا به سوزش سر دل و سوءهاضمه شود و به مینای دندان آسیب بزند. شاید به‌همین علت هم هست که برخی متخصصان معتقدند نوشیدن قهوه باعث آسیب به مینای دندان می‌شود.

شاید بسیاری از شما که به‌طور روزانه قهوه می‌خورید وسوسه شوید که مقداری قهوه ذخیره داشته باشید که اگر روزی قهوه‌تان تمام شد از آن استفاده کنید. اگرچه دانه‌های قهوه برای مدت بیشتری نسبت به قهوه آسیاب‌شده رایحه خود را حفظ می‌کنند، ولی هر دوی آنها برای مدت محدودی قابلیت حفظ کیفیت اولیه را دارند. پس بهتر است قهوه موردنیاز را به شکل دانه و برای مصرف دو هفته تهیه کنید. اگر بیش از دو هفته نگه دارید کیفیت مطلوب اولیه را نخواهد داشت.

قهوه

قهوه را کجا نگهداری کنید؟

عده‌ای بر این باور ند که قرار دادن پودر یا دانه قهوه داخل یخچال یا فریزر باعث حفظ تازگی آن خواهد شد. شاید این روش درست باشد، ولی باز و بسته کردن متعدد ظرف قهوه باعث نفوذ هوا شده و درنتیجه قهوه غلیظ‌‌تر خواهد شد. بهترین شرایط نگهداری قهوه، قرار دادن آن دور از رطوبت و در دمای اتاق است.

»»» فروشگاه اینترنتی فروش “انواع قهوه” و مواد مصرفی کافی شاپ کلیک کنید … 

قرار دادن قهوه در فریزر یا یخچال برای نگهداری آن مناسب نیست.

قهوه‌ات بی‌مزه است؟

علاوه بر کلیه موارد فوق و جدا از روش تهیه قهوه، مقدار آب نیز بسیار مهم است. مقدار آب در تهیه قهوه نسبت دم نامیده می‌شود. بنا به استاندارد ارائه شده از طرف اتحادیه قهوه اروپا نسبت آب مورد نیاز به قهوه یک لیتر به ۵۰ تا ۶۵گرم پودر قهوه است.

منبع : کافی شاپ دات کام

»»» برای خرید کلیه لوازم و تجهیزات قهوه،باریستا و کافی شاپ اینجا کلیک کنید...


مطالب مرتبط :

کافی شاپ | اولین سایت معرفی رستوران ها و کافی شاپ های ایران

0%